Social

±

Desarc

±

Oude Kraan 72
6811 LL Arnhem
Postbus 9
6800 AA Arnhem

T: +31 (0)26 352 98 20
E: info@desarc.nl

 

Coolblue

Een belangrijke schakel in de optimale klantreis

 
 

Desarc

namens

Coolblue

±

2
Nederland
2017
 

Coolblue XXL

±

 

Paradepaardje

De online retailer met de beste elektronicasite van Nederland is onbetwist Coolblue. Een enorm assortiment, objectief advies en ‘alles voor een glimlach’. Maar als je, zoals Coolblue zegt, een ‘obsessieve focus op klanttevredenheid’ hebt, dan is een sterk online platform alleen niet genoeg. Dan moet je ook de beste elektronicawinkel hebben van Nederland.

Coolblue schakelde Desarc in voor het conceptontwerp van Coolblue XXL. De eerste winkel opende in Amsterdam en daarna volgde snel Den Haag. Op een oppervlak van respectievelijk 1700m² en 2.560m² vinden klanten er meer dan 1.250 producten die ze ter plekke kunnen uitproberen. Dit nieuwe winkelconcept is hét paradepaardje van Coolblue.

‘Gewoon, verwonderen’

Een belangrijke kernwaarde van Coolblue is ‘gewoon, verwonderen’. We vertaalden dit in een nuchter ontwerp, ontdaan van poespas. Het doel was om te verwonderen met gewone dingen. Simpele grote gebaren, zoals het brede Coolblue-blauwe pad met daarboven een ritme van grote oranje cirkelvormige lampen dat je langs alle productwerelden leidt. En verrassende details zoals een halfrond oranje greepje, een mooie kabeldoorvoer of een legobak in de wachttafel.

Eerste hulp bij kiespijn

65 Productspecialisten helpen klanten met het maken van de juiste productkeuze. Het gesprek met de specialist is een belangrijk moment in de klantreis. We hebben kleine, vrijstaande balies ontworpen zodat klant en medewerker naast elkaar kunnen staan en samen op een scherm kunnen kijken.

Ook de winkel zelf helpt klanten op weg naar het maken van de juiste productkeuze. Bijvoorbeeld door de advieswanden. Op deze wanden wordt aangeven waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe televisie, welke inchmaat ideaal is voor in jouw woonkamer, wat HDR is en waarom je zou moeten kiezen voor een smart-tv.

Klantreisbureau

De XXL-winkel heeft een duidelijke toegevoegde waarde ten opzichte van de site en is hiermee een belangrijk onderdeel van de optimale klantreis. Coolblue is met deze XXL-winkel, naar eigen zeggen, nog meer een ‘klantreisbureau’ geworden.