Social

±

Desarc

±

Oude Kraan 72
6811 LL Arnhem
Postbus 9
6800 AA Arnhem

T: +31 (0)26 352 98 20
E: info@desarc.nl

 

McDonald's

Langzaam genieten van fast food

 
 

Desarc

namens

McDonald's

±

238
Nederland; België;
1999-heden
 

McDonald’s

±

Langzaam genieten van fast food

Een aantal jaren geleden maakte McDonald’s de strategische keuze voor een complete restyling van alle vestigingen wereldwijd. De typische fastfood-omgeving, met haar functionele materialen en koele uitstraling, maakt plaats voor warme, comfortabele en gastvrije restaurants. McDonald’s wil dat de klanten zich prettig voelen en daardoor langer blijven zitten.

Het in heel Nederland in allerlei gebouwen en situaties consequent uitrollen van een bepaalde huisstijl is een complex proces, waarin Desarc een coördinerende rol kreeg. Het Europese hoofdkantoor van McDonald’s bepaalt de centrale lijn, met keuze uit een aantal basisconcepten. Wij ondersteunen het Nederlandse hoofdkantoor en de franchisenemers bij de conceptkeuze, overleggen over aanpassingen bij de regionale situatie en doelgroepen, ontwerpen de plattegronden en bewaken de uitvoering. Wij noemen dat conceptimplementatie. 

Boeiende klussen met grote verantwoordelijkheid.

 

Desarc als conceptbewaker

Het Europese designbureau van McDonald’s ontwikkelde verschillende basisconcepten voor de inrichting van de restaurants. Dat heeft te maken met doelgroepdenken. Een McDonald’s langs de snelweg ontvangt vooral zakelijke gasten, een vestiging in een stadscentrum ziet meer jongeren en gezinnen, terwijl een McDonald’s bij een evenementenhal of sportcomplex vaak grotere groepen gasten krijgt.

Een franchisenemer kiest in overleg met McDonald’s Nederland en Desarc een concept dat aansluit bij zijn specifieke situatie. Fris en jong met een ruimte voor kinderfeestjes of een ‘gym & fun’ speelhoek? Meer zakelijk met stijlvolle krukken en luxe houten elementen? Of juist trendy en street smart?

Welk concept er ook gekozen wordt, Desarc bewaakt dat alle restaurants in Nederland zich ondanks de verschillende uitvoeringen wél steeds conformeren aan de unieke McDonald’s design-signatuur.

 

Bouwen op een perfect ingewerkt team

De reputatie van McDonald’s is gebouwd op teamwork en perfectie. Alleen zó kun je bij hoge volumes steeds exact dezelfde topkwaliteit bieden. Bij het (ver)bouwen van vestigingen gaat het niet anders.

De rol van Desarc is het inrichten van het restaurant met gebruik van de voorgeschreven elementen, conform het samen met de franchisenemer gekozen basisconcept. We ontwerpen de indeling, en maken interieur- en bestektekeningen.

De interieurontwerper van Desarc begeleidt ook de daadwerkelijke interieurbouw en controleert bij de oplevering of alle elementen op de juiste wijze zijn toegepast om aan te sluiten bij de beoogde kwaliteit en de unieke eigen signatuur van het geselecteerde designconcept. Zo hebben we in de afgelopen jaren mogen meebouwen aan de uitstraling van zo’n 200 McDonald’s in heel Nederland.