Social

±

Desarc

±

Oude Kraan 72
6811 LL Arnhem
Postbus 9
6800 AA Arnhem

T: +31 (0)26 352 98 20
E: info@desarc.nl

 

De nieuwe Welkoop winkel

Verrassend vertrouwd

 
 

Desarc

namens

De nieuwe Welkoop winkel

±

4
Nederland
2021
 

De nieuwe Welkoop winkel

±

 

Welkoop; een sympathieke winkel met verstand van zaken. Alles voor huis- en erfdieren, de tuin, het buitenleven en het buitenwerken. Een winkel waar kennis en kwaliteit voorop staat. Welkoop geeft je advies, helpt je op weg en heeft een rijk assortiment kwaliteitsproducten voor de beginner en de pro.

 

Grijze stellingen in een grote loods

Eigenlijk spreken we bij Welkoop over drie winkels in één. Een uitgebreid assortiment werk- en vrijetijdskleding staat naast het volledige dierassortiment. Dat op zijn beurt weer grenst aan alles voor het tuinonderhoud en het buitenleven. Een breed assortiment, met producten in alle soorten en maten, van de beste professionele merken.

In de bestaande Welkoop winkels staan al deze kwaliteitsproducten keurig op een rij, in onopvallende grijze stellingen. Overzichtelijk en functioneel. Prima voor de kenner en de vakman, maar met de wens van Welkoop om een bredere doelgroep aan te spreken, moest er iets meer gebeuren.

 

Nuchter, met kennis van zaken

Door analyse van het merk en het huidige winkelconcept ontdekten we dat de focus in de winkel moet liggen op de kennis van de medewerkers en de kwaliteit van de producten, zonder de nuchtere Welkoop mentaliteit uit het oog te verliezen. Want de huidige klanten van Welkoop (de tuinder, kleine boer en grootgrondbezitter) willen we niet van het merk vervreemden. Toch zagen we genoeg kansen voor een verbetering op het gebied van assortimentsindeling, productpresentatie, communicatie en sfeer.

De drie werelden tuin, dier en kleding hebben in de nieuwe winkelindeling de ruimte gekregen die ze verdienen. Het bestaande stellingsysteem hebben we voorzien van extra presentatiemiddelen om de diversiteit aan producten beter te kunnen presenteren. Met een zichtbaar onderscheid tussen productverkoop en productpresentatie creëren we rust en overzicht waardoor ruimte ontstaat om te inspireren. Zo worden op speciale inspiratiepodia de producten van het seizoen gepresenteerd. Direct daarnaast liggen dezelfde producten in grote hoeveelheden voor het grijpen. Speciale focus leggen we op de producthelden die her en der letterlijk de lucht in gaan. Deze productgroepen zijn typerend voor de afdeling en werken navigerend.

 

Medewerker als motor

Mooie producten dus, maar de echte motor van het Welkoop winkelconcept zijn de medewerkers. In plaats van een centrale adviesbalie heeft elke wereld een gespecialiseerd servicepunt gekregen, waar medewerkers alle ruimte hebben om klanten te adviseren en service te verlenen. Van advies voor de juiste werkschoen of het bedrukken van werkkleding tot het wegen van een hond of het testen van de grond.

 

Net als op het erf

Bij de materiaalkeuze zijn we dicht bij de kern gebleven. We hebben gebruik gemaakt van herkenbare materialen die voortkomen in de tuin of op het erf, zoals beton, vuren, draadstaal en spijkerstof. Voor de pro, maar ook voor de hobbytuinder, is de Welkoop winkel nog steeds een vertrouwde plek, die tegelijkertijd door de grappige, herkenbare details weet te verrassen en te inspireren.