Desarc
volgens
Desarc

Een stevige basis

Elk ontwerpproces begint bij ons met een kritische blik op de strategische doelen. Dat kan bijvoorbeeld het aantrekken van een nieuwe doelgroep zijn, of het verhogen van de omzet. We onderzoeken ook de positionering en identiteit van het merk. We kijken daarvoor naar de bedrijfscultuur, de medewerkers en de visie. En we kruipen in de huid van de doelgroep, zodat we begrijpen wat hun interesses, verlangens en behoeften zijn. Op basis hiervan bepalen we samen met onze opdrachtgevers de conceptuele uitgangspunten van het ontwerp. Die vertellen het unieke verhaal van het merk en vormen de basis waar we tijdens het ontwerpproces altijd op terug kunnen vallen. 

projecten met strategische denkkracht

Uitgangspunten vertalen

Tijdens het ontwerpen vertalen we de conceptuele uitgangspunten naar het ruimtelijk ontwerp. In dat proces lopen we regelmatig met onze opdrachtgever door het ontwerp en proberen we alternatieven uit, totdat het ontwerp het juiste verhaal vertelt en aansluit bij de strategische doelen. Daarbij zijn we gewend om samen te werken met een team van specialisten op het gebied van bouw, akoestiek, licht, installaties en duurzaamheid. Het liefst betrekken we die partijen zo vroeg mogelijk bij het ontwerpproces, zodat iedereen kan meedenken. Onze ervaring is dat we zo het beste resultaat bereiken; in kwaliteit, tijd en geld.

onze ontwerpen

Conceptbewaking

Na de oplevering en evaluatie van de pilotlocatie worden we vaak óók betrokken bij het volgende proces: de uitrol. Als conceptbewaker zorgen we ervoor dat het concept tijdens de uitrol steeds geborgd blijft. We zoeken naar de beste inpassing van het concept binnen de beperkingen van elke locatie. We leveren het technische tekenpakket, zodat alle partijen weten wat ze tijdens de realisatie moeten doen. En we blijven tot de oplevering betrokken voor creatieve oplossingen voor onvoorziene omstandigheden. 

Altijd actueel

Onze rol als conceptbewaker is essentieel voor het behoud van een uniforme en herkenbare uitstraling van het merk tijdens de uitrol. Dat betekent niet dat het concept altijd hetzelfde blijft, juist niet. We houden het concept actueel en zorgen ervoor dat het aan blijft sluiten bij de ontwikkelingen in de markt. Naast de door ons ontwikkelde concepten rollen we ook bestaande concepten uit. We maken ons dan de conceptuitgangspunten eigen en optimaliseren het ontwerp met het oog op modulariteit en efficiëntie. Gaat het om een internationaal concept, dan maken we dat geschikt voor de Nederlandse markt. 

onze uitrolprojecten

Passieprojecten

Soms zijn we zo enthousiast over een idee of is er iets dat ons raakt, dat we daar wel iets mee móéten doen. Dan kunnen we het gewoon niet laten. Voor die momenten hebben we de passieprojecten. We denken dan samen vrij na over een onderwerp waar we gepassioneerd over zijn. We doorbreken zo onze dagelijkse routine, trainen onze creatieve spier en hebben samen plezier.  Vaak rollen daar verrassende ontwerpen uit. Ontwerpen waar niemand om gevraagd heeft (en geen commercieel doel hebben), maar toch altijd een mooie bestemming vinden.

bekijk de passieprojecten