Desarc
nAmens
Blokker
De transformatie naar een toonaangevende winkelketen

Toen het nieuwe winkelconcept in 2016 werd geïntroduceerd, betekende dat een enorme transformatie voor Blokker. Alles ging op de schop: het logo, de communicatie, de campagne en het winkelconcept. De nieuwe formule maakte van Blokker een winkelketen die staat voor kwaliteit voor een goede prijs en inspiratie in plaats van actie.

Transparantie
'De Nieuwste Blokker', zoals het winkelconcept in 2016 werd genoemd, is een warme, energieke, krachtige en zelfverzekerde winkel. Transparantie is het uitgangspunt voor het ontwerp. Dat begint al bij de gevel. De actiebakken en de bestickering zijn verdwenen. In plaats daarvan is het aanzicht van de winkel open, wat vrij zicht geeft op de producten. De vrije zichtlijn die doorloopt tot achterin de winkel is een extra uitnodiging de winkel binnen te gaan.



Inspiratie
De winkelomgeving is helder, met veel wit en een palet van grijstonen. Zo valt de krachtige beeldcommunicatie extra op. In het ontwerp ligt de nadruk op een inspirerende en flexibele productpresentatie. Vernieuwende producten en bekende merken die van je huis ‘een thuis’ maken, krijgen alle ruimte in 'De Nieuwste Blokker'. De inspiratiepunten, direct bij de entree en in het middenpad van de winkel, laten nieuwe merken en toonaangevende producten zien. Het assortiment is ingedeeld in verschillende categorieën, herkenbaar aan krachtige wand- en tafelpresentaties. Die categorieën helpen de klant snel het juiste product te vinden.



Kwaliteit door verfijning
Hoe dichter je bij het product komt, hoe meer verfijning in structuur, materiaal en vorm je opmerkt. Die verfijning zie je terug in bijvoorbeeld de afwerking van de wanden, in de afgeronde hoeken en in het contrast in materiaalgebruik. Door deze verfijning ervaart de klant kwaliteit. Voor een goede prijs, dat dan weer wel. Het blijft tenslotte Blokker!
