taxfree shop
volgens
desarc
Unieke combinatie van horeca en retail

We’ve got It all!
Een luchthaven is een unieke retailomgeving. Klanten hebben haast omdat ze hun vlucht moeten halen, of zoeken juist afleiding om de tijd te doden. Voor deze dynamische omgeving ontwikkelden we een innovatief concept dat horeca en retail op een slimme manier combineert. Dit geblurde concept speelt in op de behoefte aan last-minute boodschappen óf aan funshoppen. Het assortiment bestaat uit alles wat een reiziger nodig heeft: vergeten (reis) producten, het vertrouwde taxfree aanbod, souvenirs, cadeautjes én de snelle kop koffie met een muffin. En we noemen het heel toepasselijk ‘We’ve got it All’.



Een ambitieus plan: alles aanbieden wat een reiziger nodig heeft op een beperkte vluchthavenlocatie. Dat vroeg om een compacte en efficiënte indeling. We plaatsten de koffiebar in het hart van de ruimte, omringd door modulaire wandstellingen. Hierin is het assortiment aan reisartikelen overzichtelijk per categorie gegroepeerd, zodat je snel vindt wat je zoekt. En voor wie wat meer tijd te overbruggen heeft is er het inspiratiemeubel, dat uitnodigt tot struinen. Hierop liggen cadeaus, luxeproducten en souvenirs, net als in een conceptstore, inspirerend gepresenteerd op kleur en thema.






Het inspiratiemeubel is gemaakt van iriserend materiaal, dat alle kleuren kan aannemen. Door de verschillende plateaus, vitrines en vakken ontstaat een dynamische productpresentatie. De wanden zijn juist neutraal en overzichtelijk vormgegeven, zodat alles snel te vinden is. En de koffiebar, met zijn afgeronde hoeken en warme houten front, zorgt voor een gastvrij gebaar. We kozen voor duurzame materialen, zoals gerecycled plaatmateriaal met een eigenwijze spikkel en een enthousiaste, heldere koningsblauw. In de grafische lijn zochten we naar grappige combinaties van producten, om de breedte van het assortiment te laten zien.


Elke luchthaven is anders, en daarom hebben we het concept schaalbaar gemaakt. Afhankelijk van de beschikbare ruimte en de omgeving kan het concept makkelijk overal uitgerold worden.
Klein maar fijn (30 m²)
Op een kleine locatie gebruiken we het minimale aantal meters aan wandstellingen en een compacte koffiebar voor een basisaanbod aan koffie, sap en viennoiseries. Daarnaast vind je er een klein inspiratiemeubel en een zelfscankassa voor de snelle afhandeling van je aankoop.
Middelgroot en veelzijdig (60 m²)
Bij de medium locatie breiden we het assortiment uit en voegen we extra wand- en middenmeubels toe. De koffiebar biedt naast het basisaanbod ook verse sappen en belegde broodjes.
Groots en meeslepend (100 m²)
De ultieme versie van ‘We’ve got it all’. Hier vind je een nog breder assortiment aan retailproducten, warme snacks, maaltijden, koek & noten en een bar met alcoholverkoop. Er zijn zelfs zitplekken verwerkt in het front van de bar. En vergeet niet de 24/7 verkoopautomaten aan de buitenzijde van de shop; zo is alles altijd beschikbaar, dag en nacht.

Alles voor iedereen, altijd, op elke plek. Een winkel waarin je kunt funshoppen, of juist heel snel nét dat ene oplaadkabeltje vindt dat je vergeten was. ‘We’ve got it All’ is niet zomaar een winkel, het is een bestemming op zich.

